Zamieszczam poniżej zasady strzelania dynamicznego. Wzorujemy się na AIPSC, jednak z powodu zabawowego charakteru imprezy zasady postaramy się uprościć do maksimum. Zapraszam 3 osobowe ekipy oraz zawodników indywidualnych. Każdy zawodnik będzie miał dwa przebiegi, a wyniki będą wpisywane do tabeli drużynowej i/lub indywidualnej, która zostanie opublikowana najpóźniej w poniedziałek, ponieważ zawody są podzielone na dwie części w sobotę i niedzielę. Z racji tego, że zapisało się również sporo osób poniżej 16 roku życia, stworzymy dwie klasy (16+ i 16-). Poniżej 16 udział w strzelaniu dynamicznym tylko z obecnością opiekuna.
Tor pistoletowy (rozmieszczony w budynku):
1. Drużyny i indywidualni uczestnicy - 3 osobowe ekipy. Klasy wiekowe 16+ (16 - 18 obowiązkowa podpisana zgoda rodzica/opiekuna) i poniżej 16 roku życia (tu obowiązkowa obecność opiekuna + podpisana zgoda). Ekipy mieszane tj. w których uczestnicy są w różnym wieku 16+ i 16- będą klasyfikowane w klasie 16+.
2. Broń – Pistolety ASG samopowtarzalne kalibru 6mm. Przyrządy celownicze tylko i wyłącznie otwarte, bez jakiejkolwiek pomocy optycznej. Osoby nie posiadające własnego sprzętu dostaną sprzęt i amunicję od organizatora.
3. Amunicja – W kalibrze według punktu 2. Minimalna ilość oddanych strzałów wynosi 22.
4. Sprzęt dodatkowy – Obowiązkowe jest stosowanie okularów ochronnych.
5. Tarcza – Tarcza wzorowana na tarczy IPSC, w ilości 7 szt. dla każdego zawodnikaika. Punktowane strefy trafień kolejno od środka w stronę krawędzi: 5 pkt, 3 pkt, 1 pkt. Tarcza musi zostać ostrzelana co najmniej 1 raz, przy czym do punktacji brane są dwa najlepsze wyniki z każdej tarczy. Przyznawene są punkty ujemne -10 pkt za nie trafienie celu.
6. Poper - Wzorowany na poperach IPSC (cel twardy, który po trafieniu przewraca się) w ilości 7 sztuk na każdego zawodnika. Przyznawane jest 5 pkt za każdy przewrócony poper. Przyznawane są punkty ujemne -10 pkt za nie przewrócenie celu.
7. Cele karne - odpowiednio oznaczone tarcze lub/i popery, do których zawodnik nie może strzelać. Ostrzelanie takich celów skutkuje karą -10 pkt za każdy strzał (w przypadku celów papierowych punkty karne nalicza się dla maksymalnie dwóch trafień) i -10 pkt za każdy przewrócony poper karny. Ilość celów karnych 6.
8. Pomiar czasu - do pomiaru czasu będzie używany stoper. Strzelanie zaczyna się na sygnał sędziego. Przebieg kończy płytka zatrzymująca, którą zawodnik ma obowiązek ostrzelać swoim ostatnim strzałem (5 pkt). Jeśli zawodnik nie ostrzela płytki, punktacja za przebieg jest zerowa.
9. Punktacja - nieograniczony czas, zatrzymywany ostatnim strzałem zarejestrowanym przez płytkę zatrzymującą, minimum 22 oddane strzały, maksymalna ilość punktów 110. Wynik przebiegu (współczynnik trafień) zawodnika wylicza się dodając najwyższe wartości wymaganej ilości trafień na poszczególnych celach, odejmując od tego kary i dzieląc przez całkowity czas (mierzony z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku). Na końcowy wynik zawodnika podczas zawodów (tor pistoletowy) składa się suma punktów z dwóch przebiegów. Na końcowy wynik drużyny podczas zawodów (tor pistoletowy) składa się suma wyników wszystkich zawodników z danej drużyny w dwóch przebiegach.
Tor snajperka (rozmieszczony na zewnątrz):
1. Drużyny i indywidualni uczestnicy - 3 osobowe ekipy. Klasy wiekowe 16+ (16 - 18 obowiązkowa podpisana zgoda rodzica/opiekuna) i poniżej 16 roku życia (tu obowiązkowa obecność opiekuna + podpisana zgoda). Ekipy mieszane tj. w których uczestnicy są w różnym wieku 16+ i 16- będą klasyfikowane w klasie 16+.
2. Broń – Karabiny snajperskie ASG pump-action (czterotakty) kalibru 6mm. Przyrządy celownicze dowolne. Osoby nie posiadające własnego sprzętu dostaną sprzęt i amunicję od organizatora.
3. Amunicja – 20 sztuk amunicji kalibru z punktu 2.
4. Sprzęt dodatkowy – Obowiązkowe jest stosowanie okularów ochronnych.
5. Tarcza – popularna tarcza strzelecka, punktowana od środka do krawędzi (10 pkt do 1 pkt). Na torze 4 tarcze, do których należy oddać po 5 strzałów. 6. Cele karne - odpowiednio oznaczone tarcze, do których zawodnik nie może strzelać. Ostrzelanie takich celów skutkuje karą -10 pkt za każdy strzał. 7. Stanowiska strzeleckie - 4 różne stanowiska strzeleckie oddalone od celów o max. 35 m. Zróżnicowane pozycje strzeleckie. Kolejność wyboru stanowisk na torze dowolna. 8. Pomiar czasu - czas ograniczony. 9. Punktacja - 20 wymaganych strzałów zliczanych według punktacji na tarczy (od 1 pkt do 10 pkt). Maksymalna ilość punktów do zdobycia na torze 200 pkt. Na końcowy wynik zawodnika podczas zawodów (tor snajperski) składa się suma punktów z dwóch przebiegów. Na końcowy wynik drużyny podczas zawodów (tor snajperski) składa się suma wyników wszystkich zawodników z danej drużyny w dwóch przebiegach.
Strzelanka:
Zasady gry zostaną objaśnione na miejscu.
_________________ Poligon ASGSTOWARZYSZENIE KRAKOWSKI AIRSOFT - SKA.MIL.PL
|